En berättelse om en mus

Som vanligt börjar morgonen med att försökt att få i alla lite mat och en morgon snutt till miniPrinsen. Efter det är det kläder till alla 3 i syskonenT som ska väljas och tas på, vilket oftast tar en hela morgon. När alla är färdiga ska man en dag som Fredag följa Prinsessan till skolan för att sen gå med med Prinsarna hem igen.

Men idag helt plötsigt på väg hem från skolan säger Prinsen..

-Mamma vet du va, det är en varm olja som rinner i min kropp. Den oljan gör att jag är lite stimmig och inte kan ta det lugnt ibland.

Mamman: - Jasså vad är det för olja då??

- Oljan finns där för att musen ska kunna springa.

Mamman: -Vilken mus ??

- Musen som jag har svalt, och nu lever innuti mig.  Den gör att jag inte kan sitta still.

Mamman: -Det var en tokig mus !

- Ja den springer där inne och äter maten jag har i magen.

Mamman: - Kan den aldrig komma ut då ??

- Nää den kommer att leva där inne för alltid.


Efter en stund säger Prinsen:


- Nu måste jag spänna snoppen allt jag kan.

Mamman: Vaför då då ??

- Jo för att nu springer musen nere i min snopp och gör att jag blir kissenödig, och spänner jag mig så kan inte musen trycka ut kisset.


Visst har de underbar fantasi ? Vad skulle Mammans liv vara utan Prinsen underbara fantasi !!

Kommentarer
Postat av: Annika

Hihi, va gulligt!! Ja, tänk vilken fantasi de har :-)

KRAM
Annika

2008-02-01 @ 12:34:33
URL: http://www.nawla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0