Kan man ha mer tur...



Åkte till IKEA igår och mötte Annika med familj för att köpa köksbordet, hade Theo med mig så jag var lite små stressad då lekrummet var fullt. Men jag hittade iallafall bordet och vi lastade på det på kärran trots lite jagande och tillsägningar till alla barnen ( Wilma, Ludvig och Theo) att hålla sig någolunda lungna :)

När vi kommer förbi "fyndet" står mitt bord där, monterat och färdigt i exakt den strl och färg jag skulle ha !!!!
50% rabatt skyltex, ser precis ut som nytt. Kan det bli bättre ?!
Nu när bordet var så billigt passar jag på att hämta 2 nya stolar  oxå (vita med kryss). Och inser när jag kommer hem att självklart måste de övriga stolarna bytas vid senare tillfälle oxå. Stolarna passar toppen till bordet :0)

Ringer mamma och pappa som kommer som räddande änglar och hjälper mig och montera ner bordet och få in det i bilen.

Visst blev det fint ??

image106

Har suttit vid bordet idag för första gången hela familjen och ätit middag och det känns som om man sitter i en sal (ni vet som kungarna och drottningarna i sagorna) och man måste skrika till varandra, bordet känns STORT även om vi har det utan de 2 iläggsskivorna. Men det är ju bara en vanesak..

Nu till väggen bakom, provfärgen jag köpte (syns på bilden) var inte alls rätt färg. Lutar åt att den väggen blir en fondvägg, i någon mörk färg.
Hittade jätte fina tapeter på eco.se, ska åka och kika på dem imorgon. Vad tror ni blir det bra, passar det ??
Den mörka är det i så fall, resten av väggarna kommer att målas i någon bruten vit färg..




Janne vill gärna ha en fototapet på barnen på den väggen, i svartvitt, det kanske oxå skulle blir bra, eller ??
En stor nackdel med den iden är att vi hade tänkt att ha köket helt färdigt till dopet som äger rum om  ca 2 veckor och då hinner inte fototapeten beställas, skickas och komma upp på väggen :(
Dessutom är det inte speciellt billigt :0(

Kommentarer
Postat av: Annika

Det blev ju kanonbra med bordet!! Fyndet är bra ibland :-)
Jag tror på en mörk tapet som du. Tror man tröttnar fortare på en fototapet (även om det är en bild på ens barn) och så är det ju bra mycket dyrare...
Kram

2007-10-16 @ 16:24:55
URL: http://www.nawla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0