om nitlotter i livets lotteri

♥ ♥ ♥ ♥ ♥


Idag stod dödsannonsen,
dödsannonsen som jag visste skulle komma,
dödsannonsen som jag in i det längsta förträngt
Står det inte i tidningen så är det inte sant
har jag intalat min hjärna

En kall kår har gått  längs min rygg hela dagen,
ett obehag som säger mig att du är borta,
och tårarna rinner

Man ska inte ryckas ifrån mitt i livet,
man ska inte behöva att kämpa för sitt liv
Man ska inte förlora kampen mot livet!

Dagligen träffar jag människor som inte vill annat än att få lämna detta liv,
människor som är gamla , trötta och känner att de gjort sitt här på jorden
Hur kan livet vara så orättvist att vissa måste lämna
medans andra får ligga och vänta på att deras tid ska komma.

Fina fina, lilla, B ♥
få människor har berört mig som du
Du som alltid tänkte mer på andra än dig själv
Hur kunde du dra nitlotten i livets lotteri
och tvingas lämna in allt för tidigt?


♥ ♥ ♥ ♥



Allt för många har den senaste tiden insjuknat i cancer,
Cancern som är en sjukdom som drabbar alla oavsett bakgrund
Vi måset göra allt för att få ett stopp!!!
Nu gör jag slag i saken jag funderat på ett tag,
jag ska bli månadsgivare till cancerfonden !!!

Kommentarer
Postat av: Annika

Så sorgligt :-( . Ja, det är verkligen ett lotteri. Är så tacksam att mina barn, familj och släkt är friska. Ibland tar man allt så för givet...

Stor kram!

2009-06-12 @ 10:53:00
URL: http://www.nawla.wordpress.com
Postat av: Linda

hej Jenni!



Visst är det så, så orättvist, men förhoppningsvis har hon det bättre utan smärta och värk, trots att det är mycket svårt att acceptera!



Vi får ses någon dag! ;)



Kram Linda

2009-06-12 @ 19:18:42
URL: http://www.muhrenssida.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0