Vår väder ??

Dagen böjade ovanligt sent, de 2 stora i syskonenT satt och kollade morgon barnprogrammen till 09, och strax där efter vaknade miniPrinsen, härligt med sen skön morgon då man kan ligga och dra sig. Behövdes efter gårdagens sjukdom, kände mig inte helt 100% ännu.

Efter lite frukost och lite pratande om vad dagen skulle innehålla kom vi fam till att lövkrattning och trädgårds skötning stod på schemat. Barnen klädde på sig (efter lite extra tjat på prinsessan blev hon så sur att hon gjorde en lapp där det stod Jenni med ett kryss över och satt på sin dör, så söt)
och plockade lite i sina rum medan jag sövde miniPrinsen som börjat bli trött igen..
 
image125


När miniPrinsen vaknat var det dax att bege sig ut i trädgården och kratta löv, en MASSA löv, den enda stora nackdelen med att ha en trädgård som är helt insynsskyddad med grönt sommartid men desto mer att kratta när hösten kommer och löven faller.
Fast jag skulle nog inte vilja vara utan trädgårdens insynsskydd..

image126

image127

image128

SyskonenT gillade verkligen att vara ut och kratta löv, de var jätte duktiga och gjorde stora lövhögar som de hoppade i, jätte kul !!  Super härligt väder man kan nästan tro att det är vår :)

  


MiniPrinsen satt nöjt och tittade på någon timme, en och halv, för att sen somna nöjt helt själv i vagnen. Är så mycket mer nöjd i vagnen sedan jag bytte till sittdelen..

Idag släpptes Me & I november nyheter, och jag vara tvungen att lägga in en beställning på den nya molnfilten, så fin. Kommer nog att ta slut i ett nafs, min säljare sa att redan lagts in 250 på beställning, efter bara några timmar, och det fanns tydligen bara 1000 st.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0